Boken "Conflict Management for Managers: Resolving Workplace, Client, and Policy Disputes" gir nåværende og fremtidige ledere i organisasjoner de nødvendige kunnskapene og ferdighetene til å forebygge og håndtere vanlige konfliktskilder på arbeidsplassen. Dyktige ledere forstår viktigheten av effektiv kommunikasjon, evnen til å lede mangfoldige team, gi nyttig tilbakemelding, møte kunders forventninger, ta hensyn til organisasjonskultur, samt aktivt forvalte relasjoner med leverandører og myndigheter. Denne boken inneholder øvelser som utvikler ferdigheter for å lede effektive møter, bygge sterke team, gjennomføre prestasjonsvurderinger som motiverer medarbeiderne, veilede ansatte og andre ledere gjennom utfordrende tider, samt skape et positivt image for både organisasjonen og din egen karriere. Innholdet i boken er delt opp i tre hoveddeler: Grunnleggende om konfliktledelse og samarbeid, inkludert vurderinger for å evaluere dine nåværende ferdigheter og sette mål for utvikling; Strategier for å forebygge konflikter.