Hvordan redefinerer det ontologiske skiftet i antropologi hva moderne, vestlig ontologi er i praksis, og gir begynnelsen på en ny ontologisk pluralisme? I en verden som stadig mer blir en enkelt, metafysisk homogen helhet, er antropologi fortsatt en av få disipliner som anerkjenner at væren har blitt forstått med svært ulike begreper og fortsatt kan fremstilles på måter som skiller seg betydelig fra de betegnelsene vi bruker i dag. Til tross for sin kritiske skarphet, forblir selv den mest filosofisk orienterte antropologien ofte segregert fra filosofiske diskusjoner som har som mål å nytenke slike termer. Hva ville skje med en antropologi som var mer fullstendig engasjert i å være en kilde til (post-) filosofiske konsepter? Hva ville skje med filosofien hvis den begynte å tenke med disse konseptene? Hvordan påvirker til sammenligning disse to prosjektene? Denne boken tar opp disse spørsmålene fra en rekke perspektiver, alle med felles oppfatning av at vi må utfordre og utvide vår forståelse av væren.