Boken "Cinema under National Reconstruction" av Hye Seung Chung presenterer en reviderende forståelse av statlig filmcensur under de militære regimene i Sør-Korea i perioden 1961–1988, preget av den kalde krigen. Ved å trekke på primære kilder fra det digitaliserte arkivet til den koreanske filmarkivet, tilbyr forfatteren et transnasjonalt perspektiv på filmcensur i Sør-Korea. Chung argumenterer for at selv om det forekom politisk undertrykkelse både innenfor og utenfor filmindustrien, var filmcensur mer enn bare et verktøy for autoritære regime. Gjennom analyser av filmer som Yu Hyun-moks "The Stray Bullet" (1961), Ha Kil-jongs "The March of the Fools" (1975) og Yi Chang-hos "Declaration of Fools" (1983), viser hun at censur må forstås som en dialogisk prosess av kulturelle forhandlinger. Her kjemper staten, filmindustrien og publikum om definisjonen og funksjonen av nasjonal kino. I denne konteksten av den kalde krigen i Korea er det umulig å fullt ut forstå eller konstruere filmhistorien uten å ta hensyn til denne dynamikken.