1970-tallet regnes som en gullalder for framstillinger av den afrikansk-amerikanske livsstilen på TV-sitcomer som Sanford & Son, Good Times og The Jeffersons. Overraskende nok ble nesten alle betydelige sorte sitcomer fra denne tiårsperioden produsert av det samme selskapet, Tandem Productions. Dette selskapet, grunnlagt av de to hvite mennene Norman Lear, en anerkjent manusforfatter, og Bud Yorkin, en dyktig regissør, åpnet dørene for mange svarte skuespillere, manusforfattere og produsenter, som ellers hadde slitt med å trenge inn i TV-industrien. Til tross for de unike mulighetene de fikk, opplevde disse svarte skaperne også utfordringer i form av manglende økonomiske privilegier og kreativ selvstendighet, noe som ofte ble tillagt deres hvite kolleger. I boken "Scratchin' and Survivin'" undersøker Adrien Sebro de overraskende parallellene mellom dramatikken bak kulissene i Tandem og plottlinjene som ble sendt på deres sitcomer. Begge grupper, både de virkelige og de fiktive afroamerikanerne, utviklet forskjellige strategier for å sikre seg sin rettmessige del av et system som ofte utnyttet deres arbeidskraft. Sebro beskriver disse taktikkene som en form for 'hustle'.