I de senere tiårene har den amerikanske akademiske profesjonen endelig begynt å ta kvinners historie på alvor. Men konseptet med kvinners historie strekker seg mye lenger tilbake i tid, og det er nært knyttet til utviklingen av amerikansk reklame og forbrukerkultur. "Selling Women’s History" av Emily Westkaemper avdekker hvordan populærkulturen, fra 1900-tallet til 1970-tallet, bidro til å lære amerikanere om prestasjonene til deres forfedre, og fremmet en bevissthet om kvinners mangeartede evner. På den ene siden undersøker Westkaemper hvordan dette var en markedsføringsstrategi, der Madison Avenue tok i bruk kvinners historie for å selge alt fra Betsy Ross-rød leppestift til Virginia Slims-sigaretter. Samtidig viser hun hvordan banebrytende reklamekvinner og kvinnelige historikere utnyttet forbrukerkulturen til å offentliggjøre historier som ble oversett andre steder. Deres feministiske arbeid utfordret sexistiske antakelser om kvinners underordnede roller. Boken vurderer en glitrende rekke medier, inkludert såpeoperaserier, annonser, filmer, blader, kalendere, og mer.