Alle SaaS-selskaper står overfor en kritisk utfordring kalt Growth Ceiling, et tidspunkt der veksten stopper opp, og man mister like mange kunder som man skaffer. Dette fenomenet er ikke bare en hypotese; det er en realitet for virksomheter med gjentakende inntekter. Heldigvis er det gode nyheter, for Growth Ceilings kan forebygges. Nøkkelen ligger i å kunne forutsi disse hindringene og implementere de riktige strategiene for inntektsvekst for å hindre at de skader selskapet. I boken "Software as a Science" vil Dan, Matt, Johnny og Marcel dele spesifikke handlingsplaner de har implementert i tusenvis av bedrifter gjennom SaaS Academy, som er verdens største coachingprogram for B2B SaaS-gründere. Det er tre grunnleggende faktorer du kan utnytte for å bryte ned en Growth Ceiling, og denne boken vil guide deg i hvordan du kan håndtere disse på riktig måte og i riktig rekkefølge. Du vil lære hvordan du nøyaktig kan beregne din neste Growth Ceiling, slik at du kan forutsi inntektsplater, samt hvordan du velger og skalerer de mest effektive markedsføringskanalene.