Building Thinking Classrooms in Mathematics, Grades K-12
Produktbeskrivelse
Å utvikle tenkende klasserom er avgjørende for å engasjere elever i matematikk. Peter Liljedahl, med over 15 års forskning på området, gir i denne boken en praktisk veiledning for å hjelpe lærere med å skape et klasserom hvor elever kan gå utover memorisering og gjentagende beregninger. Ofte kan eksisterende skolekultur og vaner hindre elevenes evne til å tenke kritisk og kreativt. I "Building Thinking Classrooms in Mathematics, Grades K–12" presenterer Liljedahl 14 optimale praksiser som skaper det perfekte miljøet for dybdelæring i matematikk. Boken gir en klar fremstilling av hva hver praksis innebærer, hvorfor den er viktig, og hvordan den kan implementeres, samtidig som den svarer på de vanligste spørsmålene lærere har. I tillegg inneholder boken personlige beretninger fra både lærere og elever, samt eksempler på elevers arbeid, som viser hvordan disse praksisene kan fremme en tenkende klassekultur.