I skolesektoren er flere tiltak ikke alltid bedre. Lærere står i dag overfor en overflod av gamle metoder, nye ideer og anbefalte tiltak, og dette gjør det utfordrende å identifisere hvilke av dem som faktisk fungerer. Før du lar deg friste til å legge til enda en ny idé i bunken, er det viktig å ta et skritt tilbake og vurdere situasjonen objektivt. Denne guiden er utformet for skoleledere, administrasjonen og lærere, slik at de kan avgjøre hvilke metoder som bør beholdes, endres eller avlyses helt. Boken tilbyr et forskningsbasert rammeverk for å vurdere effektivitet, samt praktiske trinn for å fjerne, redusere eller erstatte ineffektive praksiser. Videre inneholder den handlingsfokusert tilnærming, eksempler og tips for å starte prosessen med de-implementering og oppnå lærernes støtte. Med maler for å kartlegge hver skoles spesifikke vei mot de-implementering, er dette verktøyet til stor hjelp. Ineffektive metoder kan ikke bare kaste bort lærernes tid; de kan også ha en katastrofal innvirkning på elevenes utvikling. Bruk de-implementering for å belyse hva som virkelig betyr noe.