Boken "Digital Storytelling in the Classroom" gir lærere i grunnskole og videregående skole verdifulle verktøy for å integrere fortellinger i undervisningen. Den belyser hvordan prinsippene for storytelling kan brukes i utformingen av læreplaner, samt som et mål for læring og utvikling av ulike ferdigheter. Forfatterne presenterer også sentral informasjon om opphavsrett og rettferdig bruk, samt mange implementeringstips, konkrete eksempler, og illustrative videoklipp. Boken er spesielt rettet mot lærere som ønsker å: - Lære elevene å lage digitale fortellinger ved å bruke effektive prinsipper for storytelling, teknologi og medieteknikker. - Bruke digital storytelling som et verktøy for å fremme utviklingen av nye former for literacy, som digital og mediemessig kompetanse, i tillegg til mer tradisjonelle ferdigheter som lesing, skriving, muntlig kommunikasjon og kunst. - Hjelpe elever med å bruke digitale fortellinger som et akademisk verktøy for å undersøke innhold og formidle hva de forstår. - Forstå viktigheten av å kombinere kraften i fortellinger med kritisk tenkning som en tilnærming til undervisning og læring.