Emotional Disorders and Learning Disabilities in the Elementary Classroom
Produktbeskrivelse
Boken "Emotional Disorders and Learning Disabilities in the Elementary Classroom" tilbyr en omfattende innføring i forskning omkring læringsvansker og emosjonelle atferdsforstyrrelser, spesielt rettet mot lærere på barneskolenivå. Hver kapittel åpnes med kloke og tankevekkende sitater som: "det er svært lite tilgang til hjernen når hjertet er i smerte" og "latter er bedre", som setter tonen for den innsiktsfulle diskusjonen som følger. Forfatterne argumenterer for at elever med funksjonshemminger bør ha tilgang til det samme utfordrende pensumet som sine medelever. Selv om dette kan virke som et enkelt prinsipp, er de varierte behovene til elever med funksjonshemminger med på å komplisere gjennomføringen av dette kravet. Boken fungerer både som en praktisk guide for intervensjon og en nyttig ressurs for lærere som håndterer mangfoldet av behov i klasserommet. Den gir verdifulle verktøy og strategier for profesjonelle som ønsker å støtte barn med spesielle behov i læringsprosessen.