SAGE PUBLICATIONS INC

Ethnography in Organizations

Ethnography in Organizations

Produktbeskrivelse

Boken "Ethnography in Organizations" gir en grundig vurdering av det mangfoldet av etnografisk forskning som har blitt og fortsatt blir utført i organisasjoner. Skriftlig på en klar og lettfattelig måte, begynner den med den klassiske definisjonen av byråkrati og rasjonell organisering slik det ble presentert av Max Weber. Forfatteren, Helen B. Schwartzman, analyserer tre hovedparadigmer: funksjonelle studier, strukturelle analyser og tolkende forskning. Med utgangspunkt i Hawthorne-studien undersøker dette nyttige verket emner som rollene og metodene som benyttes av organisasjonsetnografer, utfordringer og muligheter ved å gjennomføre feltarbeid i organisasjoner, samt 'inkorporeringen' av amerikansk liv. Det blir også lagt vekt på den viktige, men ofte oversette, betydningen av hverdagsrutiner i produksjonen og reproduksjonen av organisasjoner, institusjoner og samfunnet. Gjennom levende eksempler og illustrasjoner fra både offentlig og privat sektor er "Ethnography in Organizations" en uunnvikelig ressurs for alle som utfører forskning innen feltet.

Prishistorikk

Lavest
502 KR
Høyest
523 KR
Gjennomsnitt
513 KR
Median
513 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke SAGE PUBLICATIONS INC
Navn Ethnography in Organizations
GTIN/EAN/ISBN 9780803943797
Kategorier Bøker