I "Grading for Equity" presenterer Joe Feldman en omfattende tilnærming til vurdering som har til hensikt å heve standardene og forbedre læringen for alle elever. Vurdering er en av lærernes mest betydningsfulle oppgaver, men det er også et tema som ofte blir unngått og er preget av forvirring. Mange lærere er klar over at de tradisjonelle vurderingsmetodene ofte er ineffektive, men få forstår hvordan disse praksisene kan svekke undervisningen og påvirke elevene negativt, spesielt de som tradisjonelt har fått mindre støtte. Det er på høy tid å implementere evalueringsteknikker som er mer nøyaktige, mindre partiske og som motiverer, samtidig som de forbedrer elevenes læring og gir lærerne mer makt, noe som igjen vil transformere klasserommene. I denne oppdaterte utgaven av den bestselgende boken gir Feldman en verdifull ressurs for alle som er engasjert i vurdering og dens påvirkning på elevenes utdanning, mentale helse og fremtidige muligheter. Boken tilbyr et forskningsbasert alternativ til konvensjonelle vurderingsmetoder.