I en tid hvor virksomheter i økende grad fokuserer på samarbeid og samhandling med både leverandører og kunder, har relasjonsmarkedsføring blitt ansett som fundamentet for all markedsføringsaktivitet. De siste årene har det vært en eksplosiv vekst i både forretnings- og faglig interesse for relasjonsmarkedsføring, men det har hittil ikke vært tilgjengelig en omfattende bok som presenterer kjerneteorier, konsepter og anvendelser innen feltet. Redaktørene har samlet et autoritativt og globalt panel av bidragsytere som har utformet et verk som vil bli et sentralt og grunnleggende arbeid innen denne voksende disiplinen. Deres tilnærming er eklektisk, og dekker et bredt spekter av temaer, ulike teoretiske og konseptuelle paradigmer samt globale perspektiver. "Handbook of Relationship Marketing" omfatter hele omfanget av relasjonsmarkedsføring, inkludert: * Omfanget, utviklingen og veksten av relasjonsmarkedsføring * De konseptuelle og teoretiske grunnlagene for relasjonsmarkedsføring * Partnerskapsutfordringer som bedrifter må håndtere for å muliggjøre vellykkede relasjoner.