Boken 'Researching Children's Experience' anbefales sterkt da den gir en omfattende oversikt over en rekke metoder, spesielt tekstlige, for å utforske barns opplevelser. Gjennom disse beretningene plasseres temaene inn i bredere konseptuelle rammer som dekker både metodologiske og etiske betraktninger. Hvordan bør forskeren nærme seg det sensitive emnet om barn? Hvilke etiske spørsmål oppstår i forskningen på barns erfaringer? I denne boken, som er skrevet av en rekke anerkjente, internasjonale bidragsytere, blir disse spørsmålene adressert. Den undersøker oppdaterte metodologiske og konseptuelle tilnærminger til forskning på barn. Boken fungerer som en praktisk, omfattende og tverrfaglig veiledning for avanserte studenter og forskere, og utforsker en rekke studier samt de teoretiske og etiske motivasjonene bak dem. Innholdet er delt inn i tre sammenhengende seksjoner: - Konseptuelle, metodologiske og etiske spørsmål i forskningen på barns opplevelser. - Metoder for...