SAGE PUBLICATIONS INC

Sensemaking in Organizations

Sensemaking in Organizations

Produktbeskrivelse

«Sensemaking in Organizations» av Karl E. Weick er en bemerkelsesverdig og betydningsfull bok som står som en milepæl innenfor studiet av organisasjonsteori. Med et klart og fylldig syn på begrepet 'sensemaking', presenterer Weick en teoretisk ramme som klarer å avkle de komplekse og ofte uklare realitetene i virkelige organisasjoner. Boken utfordrer den tradisjonelle tilnærmingen som har vært preget av en ensidig fokusering på beslutningstaking og strategisk rasjonalitet, og som ofte overser de nyanserte og dynamiske forholdene som preger organisasjonslivet. Gjennom sine innsiktsfulle perspektiver gir Weick leseren en dypere forståelse av hvordan mening skapes innen organisasjoner, og hvordan dette påvirker handlingene og beslutningene som tas. Bokens omfattende tilnærming gjør den til en verdifull ressurs for både nye og erfarne forskere, samt praktisere. Den har allerede vist seg å være banal og har fått anerkjennelse, blant annet som finalist for George Terry Award fra Academy of Management.

Prishistorikk

Lavest
1679 KR
Høyest
1889 KR
Gjennomsnitt
1785 KR
Median
1749 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke SAGE PUBLICATIONS INC
Navn Sensemaking in Organizations
GTIN/EAN/ISBN 9780803971776
Kategorier Bøker