Femte utgave av Floyd J. Fowler Jr.s bestselger 'Survey Research Methods' presenterer den nyeste metodologiske kunnskapen om undersøkelser. Boken gir et solid grunnlag for å vurdere hvordan forskjellige aspekter av en undersøkelse kan påvirke dens presisjon, nøyaktighet og troverdighet. Den veileder leserne gjennom hver fase av prosessen med undersøkelsesforskning. Denne fullt oppdaterte utgaven tar for seg veksten av Internett som datainnsamlingsverktøy og den påfølgende raske økningen i bruken av nettbaserte undersøkelser, den dramatiske nedgangen i svarprosentene for telefonundersøkelser, de kontinuerlige forbedringene i teknikker for evaluering av spørsmål før undersøkelsen, samt den økende bruken av individuelle mobiltelefoner i tillegg til - og ofte i stedet for - faste telefonlinjer i husholdninger. Gjennom hele boken setter forfatteren de dyptgripende endringene som skjer i undersøkelsesforskningens verden i perspektiv, og hjelper forskere med å lære hvordan de best kan utnytte nye og tradisjonelle alternativer for datainnsamling.