Boken "100 aktiviteter for å undervise studieteknikk" er en uvurderlig ressurs for lærere, studieteknikklærere og støttepersonell. Denne praktiske og brukervennlige guiden er utviklet for å supplere eksisterende materialer for studieteknikk, og tilbyr innovative og kreative metoder for å motivere og engasjere studentene. Aktiviteter som presenteres i boken dekker en rekke viktige områder, inkludert studieforberedelse og tidsstyring, lesing, skriving og lytting, uavhengig studie og gruppearbeid, samt arbeider som avhandlinger, rapporter og prosjekter. I tillegg fokuseres det på kritisk og kreativ tenkning, revisjon, eksamener og tester. Hver aktivitet inneholder tydelige retningslinjer for formålet, nivået og typen aktivitet, samt en rekke diskusjonsnotater som peker på sentrale emner og forskningsinnsikter. Studentene oppfordres til å reflektere over og utvikle sine studieferdigheter, samtidig som de knytter disse ferdighetene til faglig innhold og læringsprosessen. Dette bidrar til økt motivasjon, forbedret læring og bedre sjanser for suksess.