Denne aktuelle boken tar for seg bruken av kognitiv atferdsterapi (CBT) for barn og unge, og fokuserer på anvendelsen innen helsevesenet, skoler og samfunnssettinger. Med den økende tilgangen til psykologiske terapier (IAPT) anvendes CBT i større grad for å hjelpe barn utenfor de tradisjonelle terapiklinikkene. Boken gir en lettfattelig oversikt over kunnskap og praktiske ferdigheter som profesjonelle medarbeidere trenger for å støtte problemfylte barn og unge i virkelige situasjoner. Forfatterne tar høyde for komplekse vansker som ikke alltid kan behandles innenfor faste behandlingsrammer, og tilbyr derfor en realistisk tilnærming til anvendelsen av CBT ved barndommens utfordringer. Dette er relevant og tilgjengelig lesning for et bredt spekter av spesialister og praktikere som jobber med barn, inkludert nye IAPT-terapeuter, rådgivere, sykepleiere, lærere og sosionomer. Peter Fuggle, Sandra Dunsmuir og Vicki Curry er meddirektører for det UCL-akkrediterte kurset i kognitiv atferdsterapi, inkludert sertifikat-, diplom- og masterprogram.