Den anerkjente læreboken 'Corporate Communication' av Joep P. Cornelissen er en uvurderlig ressurs for både studenter og undervisere innen bedriftskommunikasjon. Denne populære og markedsledende teksten har nylig blitt grundig oppdatert for å reflektere de mest aktuelle temaene og utfordringene i dagens kommunikasjonslandskap. Boken adresserer viktige endringer i arbeidsplassen som følge av Covid-19-pandemien, inkludert hvordan ansatte nå kommunikasjon via verktøy som Zoom og Microsoft Teams. Den diskuterer også de varige konsekvensene av digital forstyrrelse og transformasjon i bedriftskommunikasjon, særlig i lys av fremveksten av metaverset og nyeste sosial medier som TikTok. Med et økende fokus på bærekraft og FNs bærekraftsmål (SDGs), utforsker tekstene nå også samfunnsmessig påvirkning, formål og bedrifts sosialt ansvar. Boken legger vekt på betydningen av sosial rettferdighet og inkludering i organisasjoner, og hvordan disse aspektene henger sammen med organisasjonskommunikasjon. Nye casestudier inkluderer emner som Black Lives Matter (representert ved Starbucks) og overvåkningskapitalisme (Facebook), som gir aktuell kontekst for diskusjonene i boken. Dette gjør 'Corporate Communication' til en uunnværlig ressurs for alle som ønsker å forstå og navigere i det moderne kommunikasjonslandskapet.