Vil roboter ta over som hotellansatte? Hvordan har sosiale mediers fremvekst påvirket markedsføringen av reiseliv? Vil tilliten til reise igjen bli gjenopprettet etter pandemien? For svar på disse og mange andre aktuelle spørsmål innen turisme, er den fjerde utgaven av "Essentials of Tourism" det rette valget. Boken opprettholder sin konsise, levende og lettfattelige stil som er ideell for studenter. Denne utgaven inneholder viktige oppdateringer, inkludert: * Nytt innhold knyttet til Covid-19s innvirkning på turisme, skiftende myndighetspolicyer, VR-turisme og metaverset, klimaendringer, bærekraftig turisme og FNs bærekraftsmål (SDGs). * En rekke nye casestudier og eksempler som viser hvordan teorier om turisme kan anvendes i varierte og internasjonale kontekster. * Et fokus på både teknologi, ferdigheter og sysselsettingsmuligheter i reiselivssektoren i hvert kapittel. * Anbefalt 'klassisk artikkel' i hvert kapittel som markerer viktige milepæler i turisme tenkning. "Essentials of Tourism" er en uunnværlig lesning for alle studenter innen reiseliv som ønsker å forstå de mest aktuelle temaene i bransjen.