I denne nye utgaven av sin bestselgende bok, samler Bill Rogers bidrag fra praktiserende lærere som foreslår måter å håndtere forstyrrende og utfordrende atferd på. Bill introduserer og kommenterer hvert kapittel og presenterer nøkkelprinsipper for atferdsledelse i en stil som har gjort ham til en populær forfatter. Boken inneholder flere kasusstudier hentet fra praktisk erfaring, som viser hvordan læreren håndterer situasjonen og hva utfallet ble. Disse eksemplene fra praksis belyser forskjellen lærere kan gjøre for sine elevers atferd, holdning, selvfølelse og aksept blant jevnaldrende. Kapitlene tar for seg emner som: å finne veien tilbake fra upassende atferd; å håndtere svært utfordrende atferd i det daglige; å skape en fredelig skole og utvikle positive praksiser. Nytt materiale i denne boken inkluderer: - nye kasusstudier - mer analyse av tiltak som ble iverksatt og ferdigheter brukt ved håndtering av utfordrende atferd - et nytt kapittel om samarbeid med konfronterende og sinte foreldre.