I en tid preget av informasjons-overload, tilbyr denne boken verktøyene du trenger for å navigere gjennom støyen og kommunisere informasjon på en klar, effektiv og engasjerende måte. Boken tar leseren med på en reise gjennom ulike typer visualiseringer, inkludert infografikk og animasjoner. Den forklarer de grunnleggende prinsippene bak informasjon visualisering, hvor vitenskapen om visuell persepsjon og kognisjon står sentralt. Her finner du lette retningslinjer som kombinerer forskning og beste praksis, samt et utvalg av virkelige eksempler som viser hvordan teorien kan anvendes i praksis. Boken fremhever både fordelene og fallgruvene ved forskjellige tilnærminger til visualisering. I tillegg lærer du å bruke forskningsmetoder til å designe med og for din målgruppe. Med innsikt fra en ekspert med lang erfaring innen forskning, undervisning og praktisering av informasjon visualisering, vil du få en bedre forståelse for hvordan du kan ta informerte beslutninger rundt design av visualiseringer som er tilpasset både dine data og målgruppen din.