Har du vanskelig for å forstå John Deweys pedagogiske pragmatisme? Hva sier egentlig Jean Piaget om kognitiv utvikling? Kanskje du begynner å miste tålmodigheten med å få grep om Rosenshines prinsipper for undervisning? Eller har du nådd bristepunktet etter å ha lest Daniel T. Willingham om utdanningsnevrobiologi? Denne boken, skrevet for travle lærere, studenter, trenere og ledere, tilbyr en lettfattelig og praktisk tilnærming til teorier om læring. Den tar for seg 134 klassiske og moderne læringsteoretikere i et lett tilgjengelig format, med klare illustrasjoner som viser hvordan hver teori kan styrke undervisning og læring. Hver modell eller teori er forklart på under 350 ord, etterfulgt av en "hvordan bruke det"-seksjon. I denne tredje utgaven finner du: * En ny seksjon om kognitiv læringsteori, inkludert bidrag fra Arthur Shimamura, Alison Gopnik, John Flavell og flere * Forbedrede kritiske perspektiver som gir en dypere vurdering av hver teoris styrker og svakheter.