Boken "Marketing Strategy & Management" gir studenter en grundig steg-for-steg utforskning av konsepter, prosesser og modeller innen markedsstrategi. Den dekker essensielle emner som markedsplanlegging, forskning og analyse, beslutningstaking, markedsmiksen, forvaltning av kunderelasjoner samt overvåking og rapportering av strategier. I tillegg vektlegger denlederens viktige rolle i prosessen. Med et globalt perspektiv, er boken både bærekraftfokusert og forbrukersentrert. Gjennom executive innsikter og illustrative eksempler fra kjente merker som Airbnb, Coca-Cola, Domino’s Pizza, KFC, K-pop, L’Oréal og Starbucks, gir boken en dypere forståelse av hvordan markedsstrategier fungerer i praksis. For en mer inngående anvendelse og øvelse i strategisk beslutningstaking, inkluderer boka 14 casestudier med detaljerte undervisningsnotater og svar på casespørsmål, som spenner over en rekke organisasjoner fra PEZ Candies til Sydney Opera House. Teksten er skrevet på en lettfattelig måte, med oppsummeringer i hvert kapittel som gjør det enklere å absorbere innholdet.