Hva betyr det når bilder av flyktningers nød deles på sosiale medier? Eller når vi reagerer på gripende innsamlingskampanjer fra NGO-er, eller lar oss begeistre av velgjørende reality-TV-programmer? Tilbyr disse narrativene reelle insentiver for ekte sosial endring, eller gir de kun en midlertidig følelse av personlig tilfredsstillelse? I boken "Media Solidarities" utforskes hvordan media kan både fremme og hindre meningsfulle bånd av solidaritet og positiv sosial endring. Forfattet i en lettfattelig stil, knytter verket teori til samtidige verdensbegivenheter og mediediskurser gjennom en rekke eksempler og casestudier. Boken gir et analytisk verktøy for kritisk forståelse av medienarrativer knyttet til representasjon, deltakelse og produksjon, samt utfordrer våre oppfatninger av oss selv og samfunnet. Dette gjør den til en fascinerende lesning for studenter innen medier og kommunikasjon, politikk, sosiologi, menneskelig geografi og kulturstudier.