Når en krise oppstår, reagerer ikke bare organisasjonen selv; også nyhetsmediene, kunder, ansatte, bransjeforeninger, politikere, aktivistgrupper og PR-eksperter er aktive i situasjonen. Boken "Organizational Crisis Communication" gir en ny og original innfallsvinkel til krisekommunikasjon, basert på teorien om den Rhetoriske Arena og den såkalte multivokale tilnærmingen. Denne tilnærmingen innebærer at vi får en mer dynamisk og kompleks forståelse av organisasjonskriser når vi ikke bare fokuserer på kommunikasjonen fra organisasjonen, men også vurderer de mange andre stemmene som begynner å uttrykke seg ved en krisepågang. I boken finner vi: * En grundig oversikt over de fem sentrale dimensjonene av organisatoriske kriser, krisehåndtering og krisekommunikasjon. * En omfattende introduksjon til teorien om den Rhetoriske Arena og den multivokale tilnærmingen til krisekommunikasjon, inkludert noen av de mest betydningsfulle stemmene innen arenaen. * En rekke viktige internasjonale casestudier som illustrerer teoriene i praksis.