Denne pragmatiske og anvendbare læreboken presenterer potensialet og virkningen av kvalitativ forskning innenfor forretnings- og ledelsesfeltet. Gjennom bruk av casestudier og en global tilnærming gir boken en omfattende oversikt over filosofi, metodologier og metoder som er nødvendige for å utføre forskning innen dette området. Boken demystifiserer hele prosessen og leder leseren gjennom alle aspekter av gjennomføring og anvendelse av forskning i forretningssammenheng. Dette inkluderer hvordan man genererer relevante spørsmål, samler nyttige data, vurderer forskningen og formidler funnene. Videre: * Utforsker utfordringene ved arbeid med kvalitativ data * Introducerer kvalitative metoder som intervjuer, fokusgrupper og etnografi. I den andre utgaven er det nytt: * En fokus på rollen til digitale verktøy og sosiale medier, samt hvordan disse kan brukes til datainnsamling * Tre nye kapitler om kvalitativ innholdsanalysen, visuell forskning og publisering av forskning. Den første utgaven har fått ros for å være "omfattende, aktuell og engasjerende, en vinnerkombinasjon for alle forskningsstudenter eller praktikere."