Du vil aldri se på sosiale medier på samme måte igjen. Sosiale medier er en uunngåelig del av vårt moderne samfunn. De har forandret hvordan vi opplever nyheter, krig, politikk, reklame, forbruk, underholdning, vennskap, arbeidsliv, økonomi og til og med det dagligdagse. Gjennom disse plattformene har vår måte å kommunisere, bruke informasjon og forstå verden på blitt endret. Sosiale medier både former og formes av den tiden vi lever i, og for å virkelig forstå vår samtid må vi stille kritiske spørsmål ved deres rolle. Denne boken fungerer som en dybdegående guide til eierskap, makt, klasse og rettferdighet, og gir deg en kritisk forståelse av kompleksiteten og motsetningene som ligger i forholdet mellom sosiale medier og samfunnet. Den fjerde utgaven inneholder nye kapitler, samt oppdaterte og reviderte versjoner av eksisterende kapitler. Et av de nye kapitlene tar for seg TikTok i konteksten av global kapitalisme og den geopolitiske konflikten.