Boken "Strategic Management in the Media" tilbyr en omfattende og grundig analyse av hvordan medieorganisasjoner navigerer i en raskt skiftende landskap. Medier som The New York Times har omstrukturert seg for å møte kravene fra den digitale tidsalderen, og Netflix har lykkes med å forbedre ytelsen gjennom en sterk bedriftskultur. I tillegg utforsker boken utfordringene Disney har møtt i jakten på å erstatte Bob Iger som CEO, samt hvordan BBC har arbeidet for å oppnå likestilling i kjønnsrepresentasjon i sine nyhetsprogrammer. Den tredje reviderte utgaven av denne klassiske læreboken på strategi i mediebransjen analyserer viktige skift i det strategiske miljøet, for eksempel digitalplattformer, strømming av medier, skaperøkonomi, metaverset og generativ AI. Forfatterne forklarer sentrale konsepter innen strategisk ledelse med innsikt og klarhet og anvender teoriene på mediesektoren. Boken belyser alle dimensjoner av den strategiske oppgaven, fra å forstå konkurransen og bygge kjernestyrker, til å fremme innovasjon, forme kultur og håndtere fremtidens utfordringer.