Boken «Strategy» er skrevet av et ekspertteam og har fått ros for sin friske tilnærming. Denne essensielle teksten gir en kritisk og helhetlig forståelse av teori og praksis innen strategi. I denne fjerde utgaven er innholdet oppdatert for å inkludere relevante temaer som Covid-19-pandemien, klimaendringer og digitalisering. Boken presenterer fengende case-studier som «Disney’s Strategy and Covid-19», «Netflix Versus Amazon: Dynamic Capabilities for Global Success», samt «PS5, Xbox and BMW: Chips and Supply Chains». I tillegg inneholder den et bredt utvalg av nye eksempler på strategi i praksis fra anerkjente organisasjoner som Google, Uniqlo, Tesla, IKEA og Airbnb. «Strategy: Theory and Practice» egner seg godt for både bachelor- og masterstudier, og oppfordrer leserne til å kritisk vurdere de interne og eksterne faktorene som påvirker strategi i virkelighetens verden. Boken tilbyr også en samling av prøvde og testede nettressurser, inkludert en undervisningsveiledning, PowerPoint-presentasjoner, en online database med case-studier og et spørsmålssett for evaluering.