Turisme som industri er i stadig endring. Trender og holdninger påvirkes av hva folk ønsker fraferier, som kan variere i ulike økonomiske kontekster, generasjonsforskeller, det politiske landskapet og nylig, den globale Covid-19-pandemien. Denne populære og omfattende læreboken gir studenter ikke bare innsikt i disse endringene, men også en mulighet til å studere dem med et kritisk blikk og historisk perspektiv, noe som er ønskelig for å oppnå gode resultater på vurderinger. Teksten opprettholder også fokuset på 'forretning' og de operative aspektene ved turisme, noe som gjør den spesielt nyttig for studenter som vurderer en karriere og/eller kortidsplassering i turistnæringen. Den 12. utgave av The Business of Tourism inkluderer oppdateringer som tar hensyn til endringer i turistindustrien og forbrukeratferd som følge av: * Brexit (Storbritannias avgjørelse om å forlate Den europeiske union) * pandemien og dens påvirkning på naturen; driften av attraksjoner; eventturisme; hotellkjeder.