Den fjerde utgaven av "The Cultural Industries" av David Hesmondhalgh er en anerkjent klassiker innen mediefag, og tilbyr en grundig analyse av de kulturelle industriene. Boken samler et bredt spekter av forskning, teori og viktige begreper, og gir en lett tilgjengelig, men kritisk utforskning av kulturell produksjon og forbruk i det globale medielandskapet. Denne nye utgaven analyserer hvordan IT- og teknologiselskaper som Google, Apple, Amazon og Facebook påvirker de kulturelle industriene. Den tar for seg virkningen av digitale teknologier på bransjer som musikk, TV, aviser, bøker og digitale spill. I tillegg utforsker den effektene av digitalisering på kulturen ved å diskutere sentrale problemer som deltakelse, makt, kommersialisme, overvåkning og arbeidsforhold. Boken undersøker også de endrede oppfatningene av publikum, samt den økende innflytelsen fra markedsforskning, publikumsoppfølging og reklame. Som en av de mest leste, studerte og siterte bøkene innen feltet, er denne fjerde utgaven helt essensiell.