Digital markedsføring endrer dynamikken i tradisjonelle distribusjonsveier, beriker samtalene og gjør det lettere å måle aktivitetene til både organisasjoner og forbrukere. Denne håndboken har som mål å fremme studiet og forståelsen av dette fagfeltet og tilbyr en omfattende reise inn i digital markedsføring, fra metoder og metodologier. Boken tar leseren fra grunnleggende konsepter til ulike aspekter av digital markedsføringsstrategi, taktikk, målemetoder og ledelse, i tillegg til etiske vurderinger. Håndboken samler de viktigste faktorene innen digital markedsføring, og fungerer som et essensielt referanseverk for forskere innen dette stadig voksende området. Den er uunnværlig for masterstudenter, forskere og praktikere på tvers av ulike disipliner som ønsker å utforske digital markedsføring. Boken er delt inn i fem deler: Grunnleggende om digital markedsføring, Metodologier og teorier innen digital markedsføring, Kanaler og plattformer i digital markedsføring, Verktøy, taktikker og teknikker i digital markedsføring, samt Ledelse og måling.