The SAGE Handbook of Propaganda utforsker det alltid tilstedeværende og spennende temaet propaganda, og belyser hvordan det invaderer menneskets psykologi, på hvilke måter dette skjer, og i hvilke kontekster. Som et besnærende verktøy for politisk overtalelse i tider med krig, fred og usikkerhet, motiverer propaganda mennesker til å handle, ofte på voldelige måter, enten bevisst eller ubevisst. Denne allestedsnærværende innflytelsen er spesielt fremtredende i dagens verdenspolitikk og internasjonale relasjoner. I denne tverrfaglige hånden har redaktørene samlet en gruppe fremragende forskere fra Europa, Amerika, Asia og Midtøsten, som diskuterer emner som ledelsespropaganda, krigspropaganda, propaganda for fredsmarkedsføring, propaganda som et psykologisk verktøy, terrorforsterket propaganda, samt nåtidens temaer innen internettrettet propaganda. I motsetning til tidligere publikasjoner om emnet, setter denne boken strømninger og prosesser av propaganda i fokus, inkludert islamistisk og ekstremhøyre propaganda.