The SAGE Handbook of Qualitative Business and Management Research Methods
Produktbeskrivelse
SAGE-håndboken om kvalitative metoder for forretnings- og ledelsesforskning gir en omfattende oversikt over kvalitative forskningsmetoder innenfor forretnings- og ledelsesfeltet. Denne boken samler et team av fremstående internasjonale forskere som bidrar med kapitler som belyser både historiske og tradisjonelle aspekter ved kvalitative forskningsmetoder. Innholdet er delt inn i fire tematiske deler: Den første delen utforsker innflytelsesrike tradisjoner som former kvalitative tilnærminger, inkludert positivisme, interpretivisme, pragmatisme og konstruksjonisme. Den andre delen tar for seg forskningsdesign, hvoreteknikkene som etnografi, feltforskning, aksjonsforskning, casestudier samt prosess- og praksismetodologier blir undersøkt. Den tredje delen har fokus på forskeren selv, med drøfting av temaer som posisjonering, refleksivitet, etikk, kjønn og interseksjonalitet. I den fjerde delen blir det sett på utfordringer knyttet til forskningsdesign, tilgang, utvalg av deltakere og mer.