The SAGE Handbook of Research on Teacher Education
Produktbeskrivelse
SAGE-håndboken om forskning på lærerutdanning presenterer en ambisiøs og internasjonal oversikt over det nåværende landskapet innen forskning på lærerutdanning, samt de fremtidige perspektivene som forestilles. Boken er delt inn i flere seksjoner som hver tar for seg viktige aspekter ved lærerutdanning. Seksjon én kartlegger landskapet for lærerutdanning, mens seksjon to fokuserer på utvikling av læreridentitet i utdanningen. Sjeksjon tre diskuterer hvordan lærere utvikler sin agenete i utdanningsprosessen. Videre belyser seksjon fire de moralske og etiske ansvarene som følger med lærerrollen, og seksjon fem hopper inn i de sosiale, politiske og kulturelle forpliktelsene lærere står overfor. Seksjon seks handler om læring gjennom pedagogiske tilnærminger, mens seksjon syv fokuserer på innholdet i undervisningen. Seksjon åtte fremhever de profesjonelle kompetansene som er nødvendige for lærere, både under utdanning og gjennom hele karrieren. Seksjon ni undersøker hvordan vurderinger fungerer i lærerutdanning, og seksjon ti skildrer utdannelsen og læringen til lærerutdannere. Denne omfattende håndboken er en uvurderlig ressurs for forskere, praktiskere, og beslutningstakere som ønsker å forstå og forbedre lærerutdanningen.