Boken 'The SAGE Handbook of Service-Dominant Logic' representerer et betydelig paradigmeskifte i tenkningen om verdiskaping og markeder. Den tar et skritt bort fra en tradisjonell 'varer/produkt'-logikk og fokuserer i stedet på prosessen med tjenesteyting som fundamentet for all utveksling, enten det gjelder kommersielle eller sosiale forhold. Denne håndboken samler kapitler skrevet av en rekke fremragende eksperter fra hele verden, inndelt i elleve sentrale temaer, som gir en omfattende oversikt over viktige spørsmål, utviklinger, debatter og mulige fremtidige retninger innen dette dynamiske fagfeltet. Boken er delt inn i følgende deler: Del 1: Introduksjon og bakgrunn, Del 2: Verdiskapelse i fellesskap, Del 3: Tjenesteutveksling, Del 4: Tjenesteøkosystemer, Del 5: Institusjoner og institusjonelle rammeverk, Del 6: Ressurser og ressursintegrasjon, Del 7: Aktører og praksis, Del 8: Innovasjon, Del 9: Midrange-teori, Del 10: Utvalgte anvendelser, Del 11: Refleksjoner og fremtidsutsikter. Denne håndboken er en uunnværlig referanse for forskere, studenter, konsulenter og erfarne praktikere.