I en tid der sosiale medier er en integrert del av hverdagen, utforsker "The Social Media Age" makt og deltakelse i en sammenkoblet verden. For mange er sosiale medier det første de sjekker om morgenen og det siste de gjør før de legger seg. Disse plattformene er dypt forankret i våre private og offentlige liv, og de underholder, informerer og knytter oss sammen – noen ganger også skaper avstand. Men sosiale medier er mer enn bare sosiale; de er en speiling av samfunnet, kulturen og økonomien vår. Boken stiller spørsmål som gir innsikt i hvordan plattforminfrastrukturen påvirker vår sosiale erfaring, formet av maktforhold, skiftende deltakelsesmønstre og en stadig mer utvidet ideologi om tilknytning. Gjennom grundig analyse presenterer boken hele spekteret av sosiale medier – fra det sosiale til det teknologiske, fra det hverdagslige til plattformindustrier, og fra det personlige til det politiske. Den samler essensielle konsepter, teorier og forskning som er nødvendige for å forstå betydningene og konsekvensene av vår digitale tilstedeværelse.