Boken "Working in Multi-professional Contexts" tilbyr en grundig utforskning av hvordan ulike profesjonelle roller, retningslinjer og praksiser kan knyttes sammen for å fremme effektivt samarbeid i integrerte flerdisiplinære miljøer. Den er skreddersydd for ledere, utøvere og studenter, som alle vil dra nytte av dens omfattende innsikt i de ferdighetene og kunnskapene som kreves for å navigere i komplekse arbeidsplasser. Gjennom casestudier belyser boken de dilemmaene, utfordringene og kompleksitetene som ofte oppstår i flerdisiplinære team. Kapitlene dekker en rekke viktige temaer: fra roller, retningslinjer og praksis i integrerte tjenester, til kvalitetsvurdering i et flerdisiplinært perspektiv. Andre essensielle emner inkluderer vurdering og utvikling av tjenester for barn og familier, deltakelse og engasjement i integrerte familiesentre, samt moderne ledelse og lederskap i nøye utformede flerdisiplinære team. Boken fremhever også betydningen av innovativ flerdisiplinær læring og kreative miljøer, og hvert kapittel inkluderer aktiviteter som støtter profesjonell utvikling. Videre analyseres seks kapitler med fokus på flerdisiplinære casestudier, inkludert inkluderende utdanning, felles vurdering og familiestøtte, samt lederskap innen integrerte tjenester for barn. Denne boken er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forstå og forbedre praksisen innen flerdisiplinære kontekster.