Play-Responsive Teaching in Early Childhood Education
Produktbeskrivelse
Denne boken, tilgjengelig som åpen tilgang, utvikler et teoretisk konsept for undervisning som er spesielt relevant for tidlig barndomsutdanning, og som bygger på barns læring og utvikling gjennom lek. Den diskuterer teoretiske prinsipper og forskning knyttet til lek og læring, og foreslår utviklingen av en lek-responsive didaktikk. Videre undersøker boken prosessene og produktene av læring og utvikling, samt undervisningens phylogenetiske og ontogenetiske utvikling og innholdet i læring og didaktikk. Den tar også for seg handlingene, objektene og meningen bak lek, og gir innsikt i mangfoldet av oppfatninger om lekpraksis. Boken presenterer ideer om hvordan kombinerte forsknings- og utviklingsprosjekter kan gjennomføres, og gir både insentiver og en modell for praktisk utvikling og forskning. Den andre delen av boken består av empiriske studier om læreres lekekompetanse og eksempler på lek med både svært unge og eldre barn.