I Ghana's Akan tradisjon blir et barn navngitt på den åttende dagen av livet, avhengig av hvilken ukedag det er født på. Dette markerer barnets sanne fødsel. I Kweku Abimbolas lyriske debut utforskes intimiteten i denne tradisjonen, og gir oss en poesi som er intrikat lagdelt, bygget på svart mulighet, forfedre og glede. Gjennom dikt som hyller ritualer for selv- og kollektiv omsorg – fra durags til stygge ansikter og dans – forestiller Abimbolas elegier alternative liv og etterliv for dem som er drept av politiet. Han vender tilbake til navngivelse som et middel for gjenfødelse og gjenforbindelse, etter den tapte forståelsen av tid og rom som følger med svart død. "Saltwater Demands a Psalm" skaper en kosmologi på jakt etter svart evighet, styrt av Adinkra-symboler – piktogrammer som er sentrale i ghanesisk språk og kultur med sine ordtaklige betydninger – og forankret i tidsenheter skapt fra rytmene av svart liv. Disse diktene danser, remikser og omfokuserer afrikansk språk og åndelig praksis.