Ønsker du å utforske hvordan flerspråklighet kan være en ressurs for elever? Denne boken gir klasseledere, både nåværende og kommende, konkrete metoder for å inkorporere flere språk i læringsprosessen. Forfatterne introduserer begrepet translanguaging, et internasjonalt konsept, og tilbyr en rekke praktiske eksempler på hvordan lærere kan jobbe med elevers flerspråklige ferdigheter i ulike fag. Eksemplene spenner fra grunnskolenivå til voksenundervisning ved språksentre. Boken dykker også ned i sentrale teoretiske begreper, og inkluderer refleksjonsspørsmål ment for både lærerteam og studenter. Ved å lese denne boken vil du få: innsikt i translanguaging sett fra et dansk perspektiv, verktøy for å planlegge tverrspråklige opplæringsforløp i mange fag, inspirasjon til konkrete aktiviteter og didaktiske tilnærminger for umiddelbar bruk i undervisningen, samt eksempler på hvordan translanguaging praktiseres. Dette er en viktig ressurs for deg som ønsker å tilpasse opplæringen til en stadig mer flerspråklig elevgruppe.