Fokusgrupper, 3. utgave, tilbyr en praktisk og lettfattelig innføring i arbeidet med en av de mest anvendte metodene for datainnsamling. Denne boken gir leseren nødvendige verktøy for å gjennomføre fokusgrupper på egenhånd. Den tar for seg avgjørende metodiske valg, fra førstegangs vurdering av utvelgelse av deltakerne i fokusgruppen til den endelige analysen av innsamlede data. Boken undersøker også viktige teoretiske problemstillinger på både et generelt vitenskapelig nivå og et mer konkret nivå. I tillegg inneholder den en kritisk vurdering av når fokusgruppeintervjuer er en passende metode, samt situasjoner hvor det kan være mer hensiktsmessig å benytte andre metoder. Siden førstutgivelsen i 2002 har Fokusgrupper vært et uvurderlig verktøy for tusenvis av studenter, forskere og praktikere. I denne oppdaterte 3. utgaven er innholdet grundig gjennomgått og revidert, med tilførsler som en ny og helhetlig case som reflekterer de nyeste trendene innen feltet.