Boken 'Multisensoriske metoder og analyser' gir et unikt perspektiv på innovative metoder og analyser som involverer sansene i studiet av pedagogisk praksis. Forfatterne undersøker mange forskjellige tilnærminger der de sansemessige erfaringene—som lukt, hørelse, berøring, smak og bevegelse—får en sentral rolle i utviklingen av undersøkelsesmetoder. Dette kan for eksempel innebære å analysere hvordan profesjonelles samvittighet kan forstås gjennom ekte interaksjoner som likner dans, der kroppsspråk, blikk og ansiktsuttrykk blir vesentlige elementer. Boken utfordrer leseren til å vurdere pedagogikk som en sensorisk og estetisk praksis gjennom opplevelser knyttet til Vestkystens strender, og fokuserer på hvordan tid, sted og kropp er dypt sammenkoblet. Den tar også for seg hvordan bakgrunnslyder kan gi innsikt i hverdagen i pædagogiske bosteder, og hvilke effekter det har når undersøkelser gjøres med lavere tempo, og sansene—syn, lukt og hørsel—settes i fokus. Denne boken er en verdifull ressurs for dem som ønsker å utforske dybden av pedagogisk praksis fra en multisensorisk vinkel.