Boken "Tegneserier og tekstlæsning" utforsker de mange fordelene ved å bruke tegneserier i undervisningen. Tegneserier engasjerer studenter gjennom sine gripende fortellinger, og når de benyttes i klasserommet, bidrar de til å utvikle elevenes multimodale leseferdigheter. Forfatterne fremhever at tegneserier spiller en viktig rolle i forståelsen av tekstanalytiske begreper, og at aktiv deltakelse i å lage egne tegneserier støtter både tolkning av tegneserier og analysemessige tilnærminger til tekst. Med utgangspunkt i egne erfaringer deler forfatterne konkrete metoder for å styrke studenters danskfaglige kompetanser og mediebevissthet. Boken inkluderer kanontekster som eksempler, noe som gjør det lettere å navigere i utfordrende tekster, samtidig som den gir en grundig gjennomgang av tegneseriens unike egenskaper. "Tegneserier og tekstlæsning" er en uvurderlig ressurs for studenter og lærere i danskfaget ved lærerutdanningene.