Til tross for foreldrenes kamp med avhengighet har Lilly Dancyger alltid oppfattet barndommen sin som lykkelig. Men hva skjer når en journalist begynner å stille spørsmål ved sine egne nostalgiske minner for å avdekke den ustabiliteten som lå rundt kantene? Dancygers far, Joe Schactman, var en del av det ikoniske kunstmiljøet i East Village på 1980-tallet. Han lagde provoserende skulpturer av gjenstander som dyreknokler, menneskehår og knust glass, og tok med seg sin unge datter inn i sin rå og ikonoklastiske verden. Hun beundret ham—til tross for den stadig økende heroinavhengigheten som tidvis overskygget hans kreative lidenskap. Da Schactman døde brått, bare noen måneder før Dancyger skulle gå inn i tenårene, falt hun inn i en selvdestruktiv spiral, rasende på en verden som hadde tatt fra henne faren. Som voksen begynte Dancyger å stille spørsmål ved myten hun hadde skapt om sin far—den geniale kunstneren som ble revet bort i sin beste alder. Gjennom å bruke hans skulpturer, malerier og trykk som veivisere, begynte Dancyger å lete etter karakterene fra hans liv.