Toward a 21st-Century School Library Media Program
Produktbeskrivelse
Denne samlingen av innsiktsfulle og stimulerende artikler, skrevet av noen av de mest fremtredende skikkelsene innen skolebiblioteksfaget, viser hvordan lærer-bibliotekarer, klasseforfattere og administratorer kan samarbeide for å skape et skolebibliotekprogram for det 21. århundre. Artiklene dekker viktige temaer som studenters suksess, ledelse, partnerskap, læreplanutforming, samarbeid i planlegging og undervisning, leseferdigheter, ferdigheter for det 21. århundre, fremvoksende teknologi, og mye mer. Denne omfattende samlingen bringer sammen de beste diskusjonene i feltet. Både praktiserende lærer-bibliotekarer og studenter som ønsker å utvide sin kunnskap om fagområdet, vil finne dette verket spesielt nyttig, da det gir en oversikt over de mest kritiske spørsmålene knyttet til rollen som lærer-bibliotekar i skolen. Artiklene er tidligere publisert i det fagfellevurderte tidsskriftet Teacher Librarian: The Journal for School Library Professionals, med flere bidrag fra magasinet VOYA: Voice of Youth.