Boken utforsker grundig konseptet Kundens Livstidverdi (Customer Lifetime Value - CLV) ved å gjennomgå den omfattende litteraturen tilgjengelig på området. Den fremhever betydningen av å måle CLV for å forbedre effektiviteten av andre markedsføringsverktøy som markedssegmentering, kundetilfredshet, lojalitet og kundeverdi. Forskjellige metoder for å beregne kundeverdi sammenlignes, både i kontraktsbaserte og ikke-kontraktsbaserte situasjoner, for å finne den mest hensiktsmessige tilnærmingen. Leserne gis innsikt i de ulike utfordringene organisasjoner møter når de skal vurdere lønnsomheten av sine kunder. Boken diskuterer også hvordan CLV spiller en viktig rolle i utviklingen av kundesentriske strategier, og hvordan slike strategier kan implementeres i både B2B- og B2C-miljøer. Dette gjør det mulig for ledere å skape mer ansvarlighet rundt store markedsføringsutgifter, samt fatte bedre forretningsbeslutninger. Det er håp om at boken vil være nyttig for leserne.