I en verden der vi er omringet av bilder, er vi i ferd med å drukne i dem. Fra mobiltelefoner og datamaskiner til TV-er i stua og skjermene vi stirrer på i køen i dagligvarebutikken, gjør bilder av alle slag krav på vår oppmerksomhet. "Fear, Reverence, Terror" inviterer oss til å se på bilder med en ny tilnærming; langsomt og med bevissthet. Gjennom en rekke nøye utvalgte eksempler som Picassos 'Guernica', den ikoniske rekrutteringsplakaten fra Første Verdenskrig med Lord Kitchener, Jacques-Louis Davids 'Marat', frontispisen til Thomas Hobbes' 'Leviathan' og en forgylt sølvbeholder med scener fra erobringen av den Nye Verden, stiller forfatteren Carlo Ginzburg spørsmålstegn ved bildenes politiske betydning. Er disse bildene politiske? Svaret er ja, siden hvert bilde i en viss forstand fungerer som et redskap for makt. Tacitus sa en gang, med uforglemmelig visdom, at vi er slaver av de løgnene som vi selv er forfatterne av. Er det mulig å bryte denne båndet? "Fear, Reverence, Terror" tar oss med på en reise for å utforske denne komplekse problematikken.