I vår kaotiske verden av innhold som er blitt omfavnet av kommersielle interesser, har kunst fortsatt kraft? I dag er vi omringet av en tåke av bilder og informasjon fra alle kanter: fra reklame, fjernsyn og radio til film og det overflodet som den nye økonomien og sosiale medier har skapt. Selv våre venner synes plutselig å selge oss det ultimate produktet: seg selv. I 'Seeing Power' graver Nato Thompson, en av landets mest anerkjente unge kuratorer og kritikere, dypere i hva denne oversvømmelsen betyr for dem som er dedikert til sosialt engasjert kunst og aktivisme. Hvordan kan man finne en stemme og skape endring i en verden oversvømmet av såkalt pseudo-kunst? Hvordan skal vi skille mellom hva som er sant og falskt i produktene fra den uavbrutte maskinen av forbrukerkapitalisme, en maskin som tilegner seg fra kunsthistorien samt fra metodene til grasrotpolitikk og sosial nettverksbygging? Thompsons inspirerende svar på disse spørsmålene belyser arbeidet til noen av de mest innovative og interessante kunstnerne og aktivistene.